onsdag 21 mars 2012

3 veckor!



Idag blir Hanna hela 3 veckor gammal! Tiden går verkligen fort!!

Tycker verkligen allt flyter på bra nu när vi är 4 i familjen. Dock hade vi en dålig natt i natt. Hon åt med ca 4 timmars mellanrum under hela dagen, vilket jag tror ledde till att hon behövde äta ikapp under natten. Så varannan timme ammades det, och det gör väl inget i sig, men hela proceduren tar ju tid.. Hon äter i ca 15-20 minuter, sen ska det bytas blöja... och oftast just då man satt på blöjan och knäppt igen pyjamasen, ja då bajsas det igen, så då är det bara att byta igen. Så det tar oxå sådär 10-15 minuter. Och sen tar det lite tid innan hon och jag somnar om igen, så man är ändå vaken runt 45-60 minuter varje gång hon ska äta. Och då blir det inte mycket sömn då hon vaknar med 2 timmars mellanrum.

Men jag måste säga att hittills är jag väldigt imponerad över att hon kan somna om i vaggan helt själv, vi behöver väldigt sällan vagga eller bära henne till söms på natten. Hon ligger och tittar och knorrar ett tag och sen somnar hon om. På dagen har hon dock svårare att somna om själv, vilket jag tror beror på att hon blir överstimulerad och har för mycket att titta på, så då behöver hon lite hjälp att somna.

Inga kommentarer: