måndag 5 december 2011

3 år!!

Om ca 30 minuter för 3 år sedan fick jag upp ett varmt litet knyte på bröstet för första gången, och tänka sig... idag fyller han 3 år!! Vår fina underbara lilla kille!

Oliver gillar verkligen Playmobil, så det blev flera paket med just dessa. Bland annat piratskepp, ambulans och ett litet sjukhus. Han har även fått en ny garderob/förvaringsmöbel till sitt rum, men denna har jag inte något kort på.





Han fick även en springcykel som är bra för att lära upp balansen. Var ute igår i regnrusket och provkörde den lite. Först tyckte han det var lite otäckt, men bara efter ca 20 minuters cykling så blev han allt modigare och småsprang med den.
I lördags hade vi kalas här hemma, och pirater är en stor favorit, så jag blev ju bara tvungen att göra ett försök till piratskepps-tårta :)



Han är riktigt duktig på att visa uppskattning vår lilla kille. Han har tackat flera gånger för alla fina presenter han fått både av oss och alla andra. Och undertiden jag gjorde pirattårtan så kommenterade hur fin den blev :) Är så roligt att göra lite extra för honom då han visar hur glad han blir!
Och så glad han blev då han vaknade och såg att det kommit snö i natt! han gick upp till altandörren och sa "det kom snö på min födelsedag mamma, det var inte dåligt!" :)

1 kommentar:

Anonym sa...

en balanscykel är kanon bra, det fick min son när han fyllde 2 förra dec och han cyklar nu utan stödhjul och fyller 3 år om ca 1 vecka :D