tisdag 1 november 2011

Halloween

Nu har det firats Halloween, och Oliver hade sån tur att han fick fira det 2 ggr! En gång i lördags hos sin kusin Max, och igårkväll här på vårt område.

Vi började med att karva pumpa i Onsdags. Dock blev det mest mamma som karvade då Oliver tycker det är obehagligt att bli kladdig. Och då man karvar ur en pumpa så blir man helt klart kladdig. Men då vi kom till att göra prickarna efter mönstret, så hjälpte han gärna till!
Sen på fredagkväll gjorde vi små gubbar av marshmallows.
Dom blev knaske inte så snygga, men det var roligt tyckte både jag och oliver :)
På lördagmorgon innan vi skulle och göra "bus eller godis" hos Max så gjorde vi muminkorgar som vi Oliver och Max kunde samla vårt godis i.
Först var det korv med bröd och fika till lite film hemma hos Maximillian. Oliver var utklädd till Buzz Lightyear.
Sen gick vi runt kvarteret och samlade godis.

Och en nöjd liten kille samlade hela sin muminkorg full med godis :)

Igårkväll var det då Halloween här hemma på vädursgatan. Då kom Max och Johan och hälsade på hos oss. Till middag bjöd vi på varmkorvsfingrar (oliver hann äta upp mandelflarn-fingrarna innan jag fick fram kameran och ta kortet) med grön potatismos och blod (ketchup) och rosa mjölk till det. Hade även gjort muminprinskorvar men dom blev inte så lyckade.
Så här har vi dekorerat bron inför halloweenfirandet.

Och här är vi alla redo att gå ut på mer jakt efter godis! Den här gången ville Oliver vara amerikansk fotbollsspelare :)

Slänger in en bild på magen min från förra veckan, v.21 (20+1)
Sammandragningarna har jag dagligen, men förra veckan var det lite bättre. Verkar som att det blir värre då lillan har tillväxtperioder. För jag kan ha väldigt ont och problem att ens gå från soffan till köket, och nån dag senare märker jag att magen växt. Men allt tyder på att lillan mår bra, ultraljud och prover, och det är ju huvudsaken!
Hon rör sig även mycket nu, mer än jag minns att Oliver gjorde. Men det är bara mysigt att hon ger sig till känna flera gånger per dag. Då behöver man inte fundera på om hon mår bra där inne, trots alla mina sammandragningar!

1 kommentar:

Lina sa...

hej oliver har blivit jätte stor och jätte grattis till lilla tjejen som kommer om ett tag. Vi har ju inte träffats på jätte länge det skulle ju va kul om vi kunde tp fika elr något ha det bra så kan vi hra av oss!:) /Lina